۴ دروغ در مورد عوارض مصرف پروتئین و دلایل رد آنها

جامع ترین وبلاگ پرورش اندام

۴ دروغ در مورد عوارض مصرف پروتئین و دلایل رد آنها

مهدی
جامع ترین وبلاگ پرورش اندام

۴ دروغ در مورد عوارض مصرف پروتئین و دلایل رد آنها

۴ دروغ در مورد عوارض مصرف پروتئین و دلایل رد آنها

دروغ ۱) پروتئین باعث آسیب به کلیه‌ها میشود
احتمالا شما نیز افرادی را دیده اید که وقتی‌ فردی را در حال مصرف نوشیدنی‌ پروتئینی می‌بینند به او می‌گویند که زیاد پروتئین مصرف نکن زیرا به کلیه‌های تو میتواند آسیب برساند! این مورد بسیار شنیده میشود و افراد زیادی هستند که به این موضوع اعتقاد نیز دارند.
اما در تحقیقی دکتر خوزه آنتونیو به این سوال که آیا اگر به یک فرد روزانه مقادیر بسیار زیادی پروتئین بدهیم (۴ گرم به ازای هر کیلو از وزن بدن) چه اتفاقی‌ برای کلیه‌ها و جریان خون شما اتفاق میافتد را پاسخ داده است.
در این تحقیق مشخص شد که اگر شما به گروهی از مردان سالم و جوان روزانه مقادیر بسیار زیادی پروتئین بدهید و آنها نیز برنامه‌های بدن سازی خود را منظم انجام دهند کلیه‌های آنها دچار هیچگونه مشکلی‌ نخواهد شد و در جریان خون آنها نیز هیچگونه مشکلی‌ مشاهده نخواهد شد.در واقع به این افراد روزانه حدود ۲۷۰ گرم پروتئین به مدت ۸ هفته داده شد و پس از آن کلیه‌ها و جریان خون آنها دچار هیچگونه مشکلی‌ نشد.پس این موضوع کاملا رد شده می‌باشد و به هیچ وجه اعتبار ندارد.

دروغ ۲) مصرف پروتئین استخوان‌های شما را شکننده و پوک می‌کند
بنا به دلایلی برخی‌ از دکتران و دانشمندان این موضوع بی‌ پایه و اساس را مطرح کردند که مصرف پروتئین میتواند باعث اسیدی شدن خون شود و همین موضوع باعث تجزیه کلسیم از استخوان‌ها به منظور پاکسازی خون میشود که همین امر در نهایت باعث شکنندگی و پوکی استخوان‌ها میشود.بعد از مدتی‌ مشخص شد که این موضوع کاملا دروغ می‌باشد و در رد این فرضیه اشتباه چندین دلیل وجود دارد.
اول اینکه در تحقیقی مشخص شد که استفاده از رژیم‌های غذایی با پروتئین بالا هیچگونه تغییری را در نشانگر‌های زیستی‌ استخوان‌ها چه از لحاظ ساختاری و چه از لحاظ تحلیل رفتن ایجاد نمیکند که همین موضوع نشانگر این است که رژیم‌های غذایی با پروتئین بالا نمیتوانند تاثیر مخربی روی سلامت استخوان‌ها داشته باشند.این تحقیق مشخص کرد که استفاده از رژیم‌های غذایی با پروتئین بالا تعیین کننده در سلامت استخوان‌ها نمی‌باشد.
دوم اینکه ما می‌دانیم که رژیم‌های غذایی با پروتئین بالا در واقع میتوانند جذب کلسیم در دستگاه گوارش را افزایش دهند و افزایش کلسیم در جریان خون باعث آزاد سازی کلسیتونین از تیرویید و در نهایت افزایش رسوب کلسیم در بافت‌های استخوانی میشود.از طرفی‌ تحقیقات زیادی وجود دارند که نشان دهنده این هستند که افزایش جذب کلسیم در روده به واسطه رژیم‌های غذایی با پروتئین بالا ممکن است باعث افزایش سلامتی‌ استخوان‌ها شوند.

دروغ ۳) رژیم‌های غذایی با پروتئین بالا باعث افزایش وزن میشود
برای رد این مساله نیز راه‌های هوشمندانه زیادی وجود دارد اما در این مورد ما به یک نقل قول از دکتر خوزه آنتونیو بسنده می‌کنیم :
“ اگر شما با وزنه کار کنید و از مقادیر زیادی پروتئین نیز استفاده کنید شما به احتمال زیاد بافت‌های عضلانی خالص به دست خواهید آورد و افزایش وزن خواهید داشت.اما نکته جالب اینجاست که اگر شما تنها از مقادیر زیادی پروتئین استفاده کنید شما به احتمال فراوان کاهش وزن خواهید داشت.در این حالت شما عضله‌ سازی نخواهید کرد بلکه کاهش وزن خواهید داشت.”
در دو تحقیق جداگانه که در آنها افراد مورد آزمایش از مقادیر زیادی پروتئین استفاده کرده بودند آنها که از طریق مصرف پروتئین کالری اضافه دریافت کرده بودند شاهد کاهش وزن خود بودند.آیا این موضوع را باور ندارید؟ به نمودار زیر و داده‌های توجه کنید :

اگر به داده‌های نمودار توجه کنید متوجه میشوید که مصرف کالری بیشتر از طریق پروتئین در واقع باعث کاهش وزن میشود مخصوصا کاهش چربی‌ بدن.پس از اینجا نتیجه میگیرم که افزایش مصرف پروتئین نه تنها باعث افزایش وزن از طریق افزایش چربی‌ نمی‌شود بلکه علاوه بر عضله‌ سازی میتواند باعث آب شدن چربی‌‌ها نیز شود.

دروغ ۴) رژیم‌های با پروتئین بالا باعث ایجاد بوی بد در بدن میشوند
یکی‌ دیگر از دروغ‌های رایج که در دنیای بدن سازی شنیده میشود این است که رژیم‌های حاوی پروتئین زیاد باعث ایجاد بوی بد بدن میشوند.البته این موضوع میتواند درست باشد اما نه به دلیلی‌ که اکثر افراد فکر میکنند.
اول اینکه باید بگوئیم نقل قول‌هایی که افراد مبنی بر بوی بد بدن خود به واسطه استفاده از رژیم‌های با پروتئین زیاد میکنند به این دلیل است که این افراد گمان میکنند که یک رژیم با پروتئین بالا یعنی‌ اینکه مقدار مصرف فیبر، کربوهیدرات و چربی‌ آنها باید در کمترین حد ممکن خود باشد.اگر اینطور باشد که شما تنها از پروتئین به مقدار زیاد استفاده کنید و میزان کربوهیدرات و چربی‌ در کمترین حالت قرار داشته باشد پس بدن شما ممکن است هنگام عرق کردن به واسطه خروج اوره از بدن بوی آمونیاک دهد.
برای این موضوع یک راه حل بسیار ساده وجود دارد.شما باید تنها کمی‌ کربوهیدرات و چربی‌ مصرف کنید.همچنین گزارش شده است که رژیم‌های با پروتئین بالا میتواند عامل بوی بد دهان باشد!!! در این مورد باید بگوئیم که وسیله ای به نام مسواک و خمیر دندان وجود دارد که میتواند محیط دهان را پاکیزه و بوی بد آنرا از بین میبرد.

سطح دانش خود را بالا ببرید
شما ممکن است که در محله خود حجیم‌ ترین و عضلانی‌ ترین فرد نباشید اما بعد از خواندن این مقاله‌ شما باید سطح دانش خود را کاملا ارتقا دهید تا بتوانید در برابر سخن‌های بی‌ پایه و اساس در مقابل افرادی که ادعا‌های واهی دارند بتوانید از علم دفاع کنید.
دنیای دانش در بدن سازی و ورزش هر روزه رو به گسترش می‌باشد و برای اینکه شما کاملا همگام با تحقیقات جدید قرار بگیرید باید اصول شخصی‌ خود را رها کرده تا بتوانید دروغ‌هایی که برای مدت‌های طولانی‌ در دنیای بدن سازی وجود دارند را زیر سوال ببرید.در این مورد تنها خواندن این مقاله‌ کافی‌ نمی‌باشد شما باید در بین تحقیقات گوناگون جستجو کنید و زمان بگذارید و آنها را کاملا به نقد بکشید.اطلاعات همیشه مانند یک غذای‌ آماده مهیا نمی‌باشد و اگر شما واقعا می‌خواهید به یک درک عمیق دست پیدا کنید باید زمان کافی‌ را بگذارید و به تشریح جزئیات بپردازید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: تغذیه و سلامتپرو تئن های طبیعی

تاريخ : دو شنبه 26 بهمن 1394 | 21:57 | نویسنده : مهدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.